Wat zal er het komende jaar gebeuren op het vlak van zoekmachinemarketing? Waar zou het komende jaar je focus op moeten liggen en hoe kun je daar je strategie op aanpassen? Wat was de tendens vorig jaar? En welke trends zien we in het komende jaar opduiken? Internet Marketing Bureau Yonego schreef er een whitepaper over. Hier kan je deze gratis downloaden:
2014: een hectisch jaar in zoekmachinemarketing
In 2014 gebeurde er heel wat op het vlak van zoekmachinemarketing. Zo rolde Google een pak algoritme-updates uit waardoor miljoenen websites hierdoor werden geaffecteerd. Eén van de meest opvallende updates was wellicht de HTTPS-update, waarbij Google expliciet aankondigde te gaan testen met HTTPS als ‘ranking signal’ en aangaf dit meer waarde toe te gaan kennen in de toekomst.
Daarnaast kwam 'het recht om vergeten te worden door Google' ook steeds meer in de actualiteit. Google zwichtte voor de Europese druk en ging in Europa bepaalde zoekopdrachten gaan verwijderen op verzoek van Europese burgers. Duizenden mensen dienden intussen al een verzoek in.
Yahoo stal de show door de standaard zoekmachine te worden op Firefox én ook callout extensions werden geïntroduceerd. Ook het meten van offline conversies werd mogelijk gemaakt.
Wat komt er in 2015?
Er worden enkele nieuwe trends verwacht in het komende jaar op het vlak van zoekmachine marketing. Een greep uit de nieuwigheden die eraan zitten te komen:
- Betere ROI-berekening
- De grotere rol voor Voice Search
- De impact van Mobile zet zich verder door
- Meer concurrentie voor Google
- ...
Wil je meer weten over deze opkomende trends? Download de gratis whitepaper van Yonego dan via onderstaande knop! Je zal er tal van interessante info vinden, die je kan helpen om de juiste strategische beslissingen te maken in 2015 en ver daarna.