foto: shutterstock.com
Iedereen praat over customer experiences, maar hoe creëer je die experience die precies voldoet aan de verwachting van je bezoeker? Nogthans is het vrij simpel: als je er niet in slaagt om een perfecte customer experience aan te bieden zal je ze verliezen en dat zal je dus ook geld kosten.
Klanten willen een vlotte service, on- én offline
Om eerlijk te zijn moeten consumenten niet omver geblazen worden door jouw aanpak. Wat ze willen is een vlotte online service. Ze willen in staat zijn om te vinden waar ze naar op zoek zijn op het tijdstip dat hun het beste uitkomt.
Dat kan het vinden van het juiste product zijn, het oplossen van een probleem zonder naar de helpdesk te hoeven bellen of in staat zijn om via een mobiel toestel iets te kunnen bestellen. Geen rocket science, maar wel essentieel voor de customer experience die tegenwoordig dé norm is geworden.
Effect van vlotte customer experience is gigantisch
Je moet niet de perfecte customer experience aanbieden op élk kanaal. Maar je moet wel in staat zijn om alle obstakels die klanten kunnen hebben kunnen voorkomen. Als je een vlotte customer experience kan aanbieden is het effect gigantisch: minder bounces, meer sign-ups en pakken sales.
Maar hoe kan je als marketeer concreet beginnen aan het bouwen van zo'n fantastische customer experience? In dit ebook geven 4 experts je hands-on voorbeelden om betere online ervaringen te bieden. Veel leesplezier!