Naar jaarlijkse gewoonte pakt Facebook uit met de F8 conferentie voor software ontwikkelaars, publishers en marketeers. De verwachtingen zijn ook dit jaar hooggespannen. Het hoogtepunt van het event wordt ongetwijfeld Mark Zuckberg's keynote speech. Wij zochten uit welke innovaties het sociale netwerk naar alle waarschijnlijkheid zal aankondigen:
Vorig jaar zat de conferentie volgepakt met straffe aankondigingen. Het lijkt waarschijnlijk dat dat ook dit jaar het geval zal zijn. Benieuwd wat Facebook dit jaar zal aankondigen? Dit zit er naar alle waarschijnlijkheid aan te komen:
Onthullingen over Instagram’s nieuwe algoritme
In maart stonden alle sociale media netwerken op stelten toen Facebook aankondigde dat ook Instagram een algoritmische tijdslijn krijgt. Dit zou ook op de F8 conferentie een van de meest besproken topics kunnen worden. Het lijkt waarschijnlijk dat Zuckerberg en co meer uitleg zullen geven over hoe de tijdslijn precies zal werken. Daarnaast zou het ook goed kunnen dat de Zuckberg de officiële datum onthuld wanneer Instagram precies haar nieuwe tijdslijn zal krijgen. We zijn benieuwd!
De resultaten van Instant Articles
Tal van uitgevers konden al experimenteren met Facebook Articles - de supersnelle manier van artikels lezen via Facebook. Hoogstwaarschijnlijk zal Facebook de eerste resultaten van deze nieuwe technologie bekend maken aan de wereld. We zijn benieuwd of Facebook ook ook concrete cijfers zal laten zien die bewijzen dat uitgevers er voordeel bij hebben als ze hun content rechtstreeks op Facebook zetten.
Nieuwe aankondigingen over Facebook Live
Misschien de grootste innovatie op Facebook sinds lang: Live Broadcasting. Recent maakte het sociale netwerk bekend dat Live Streaming over de hele wereld wordt uitgerold via haar mobiele applicatie. Het lijkt waarschijnlijk dat Zuckerberg ook hier meer uitleg over zal geven en misschien nog een verrassing in petto heeft. Zo zitten ook heel wat marketeers, developers en uitgevers met tal van vragen over deze innovatie.
"Live is alsof je een TV camera in je zak hebt zitten. Iedereen met een smartphone kan nu live beelden naar de hele wereld sturen," vertelde Zuckerberg onlangs.
Content Marketing via Facebook Messenger?
Volgens Marketing Land gaat Facebook een feature lanceren die uitgevers in staat stelt om content op grote schaal te delen via Facebook Messenger. Hoe dat precies zal werken is afwachten. Maar dat er iets op til staat, lijkt nu al zeker.
Als Facebook deze innovatie zou bekend maken, zou dit een gigantische impact kunnen hebben op uitgevers en marketeers over de hele wereld. Zo zou het via deze zet content kunnen delen naar de 900 miljoen gebruikers per maand (!) die Facebook Messenger tegenwoordig rijk is.
Daarnaast zou je je kunnen afvragen of dat wil zeggen of ook ads hun weg zullen vinden naar Messenger. Of gaat Facebook een manier bekend maken waarop het geld kan slaan uit Messenger? We weten het straks. Hier kan je de livestream meevolgen.