Razendsnelle technologische ontwikkelingen, spijkerharde concurrentie en een sterk gewijzigd consumentengedrag verplichten de retail om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden. Alle retailspecialisten zijn het erover eens dat een perfecte combinatie van onlineverkoop én beleving het antwoord is dat winkeliers moeten bieden.
“Met 32 vrijetijdswinkels, 25 webshops waaronder zwembadstore.be en trampolineplanet.be én een uit de kluiten gewassen interactief experience center is Fun(doo) de eerste speler in België die een dergelijk omnichannelantwoord biedt. “Eén jaar na de opening van Fundoo Village en zes maanden nadat Fun en Fundoo de handen in elkaar sloegen, zetten we de troeven van onze omnichannelaanpak extra in de verf met twee topbelevingsweekends op 12 en 13 april en tijdens de drie dagen van het paaswekend van 19 tot 21 april”, zegt partner Joeri De Waele.
Innovatie en focus op de klant staan centraal
In november 2013 jaar sloegen vrijetijdsketen Fun en onlinespeler Fundoo de handen in elkaar om met een echte multichannelaanpak perfect te kunnen inspelen op de noden van de moderne shopper die op zoek is naar een brede waaier vrijetijdsartikelen voor de hele familie. Die wil online kunnen kopen, maar ook in de winkels en ook de kans krijgen om grotere producten te testen.
“Met onze 24/7 service, onze gebruiksvriendelijke webshop en de keuze tussen aankoop in de winkel, click & go en thuislevering, beantwoorden aan die moderne noden”, zegt Joeri De Waele. “Momenteel zijn de onlineverkopen sterk aan het groeien en zijn we ze aan het verdrievoudigen.”
Een verjaardag in het teken van beleving
De oprichting van Fundoo Village is een schot in de roos gebleken. Klanten komen vanuit heel België en zelfs vanuit Nederland naar Nevele om “aan den lijve” te producten te testen en een enkele uren pret te beleven. Vandaar dat Fun(doo) voor de verjaardag van het experience center een tandje bijsteekt: er zijn niet alleen de kook- en zwembadsessies en barbecuedemo’s in de Boretti-truck, maar kinderen kunnen ook de leukste spelletjes spelen in de Fun truck, hun recordtijden verbeteren op het Berg gocart parcours, de coolste trampolinetricks aanleren, reuzenspellen zoals Kubb en Jenga spelen.
“En we zorgen er uiteraard voor dat dit allemaal kan in een gezellige ambiance met lekkere barbecuehapjes en lekkere drankjes en met kansen voor de aanwezigen om onder meer een ballonvaart te winnen”, geeft Joeri De Waele aan. “De belevenisweekends zetten onze pioniersrol als omnichannelretailer extra in de verf.”