Engagor, het meest complete platform voor real-time interacties met klanten, monitoring en analyse van sociale media, heeft 2 miljoen Euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door Hummingbird Ventures. Engagor opent ook een kantoor in San Francisco dat zal geleid worden door Steven Reading, voormalig medeoprichter van Dogster als VP North America Sales.
Sterke Groei
Engagor werd in 2011 volledig met eigen fondsen opgericht en was al snel winstgevend. Vandaag heeft het platform al meer dan 1 miljard berichten verwerkt en was het de eerste officiële partner van Google+ in Europa. Het voorbije jaar is Engagor zeer snel gegroeid met nieuwe klanten als Microsoft, Coca-Cola, T-Mobile, het Europees Parlement en Carlsberg. Gebruikers zijn het erover eens dat Engagor de meest complete social media management tool in de markt is.
Grote merken en bedrijven hoeven niet langer al hun sociale profielen afzonderlijk te beheren. Het geïntegreerd platform van Engagor combineert statistieken over sociale media, real-time interactie met klanten, CRM en team management en biedt zo een totaalpakket voor alle sociale noden.
Conversation Management
“Het is niet langer voldoende om gewoon te luisteren naar de sociale conversaties rond je merk. Bedrijven moeten vragen beantwoorden en conversaties aangaan om een band op te bouwen met hun klanten en zo een meerwaarde te bieden,” zegt Folke Lemaitre, oprichter en CEO van Engagor.
“Klanten zijn voortdurend aan het praten over merken op het het sociale web. Voor bedrijven is het een grote uitdaging om alles op te volgen. Klanten verwachten niet alleen een antwoord op hun vragen, ze willen ook echt gesprekken aangaan met bedrijven. Engagor biedt een krachtige tool om social media teams te helpen al deze conversaties op te volgen, vragen te beantwoorden en te praten met hun sociaal publiek.”
Investering
“Engagor is de ‘next generation’ social media engagement tool en we zijn trots in dit bedrijf te mogen investeren,” zegt Frank Maene, hoofdinvesteerder, Hummingbird Ventures. “We waren onder de indruk van de volledigheid en diepgang van het product alsook de grote klanten die er gebruik van maken. Bedrijven als PepsiCo, Volvo, McDonalds en IKEA gebruiken Engagor om op een gestructureerde manier real-time met hun klanten te praten, zelfs met teams van meer dan 20 personen. Dankzij Engagor kunnen deze bedrijven duizenden conversaties per dag verwerken.”