Google doneert 250.000 euro aan Charlie Hebdo, het Franse satirische weekblad dat deze week het slachtoffer werd van een terreuraanslag. Google geeft het geld via haar een persinnovatie fonds. Google volgt hiermee het voorbeeld van andere (Franse) uitgevers die Charlie Hebdo financieel steunen. Dit om de toekomst van het blad te verzekeren.
Bij de aanslag kwamen twaalf mensen om het leven, waaronder de hoofdredacteur en zeven andere journalisten. De overlevende leden van de redactie beslisten intussen dat het blad blijft bestaan. Meer zelfs: de volgende publicatie zou meer dan 1 miljoen examplaren bedragen. De normale oplage van Charlie Hebdo bedraagt 60.000 exemplaren.
Om deze editie en toekomstige publicaties van het weekblad te helpen, doneert het persinnovatiefonds van Google 250.000 euro aan Charlie Hebdo. Ook Franse uitgevers doneren nog eens 250.000 euro om de toekomst van het blad veilig te stellen. Ook de bedrijven die instaan voor de distributie van het weekblad rekenen geen kosten aan voor de editie van volgende week.
''We gaan door, we hebben besloten volgende week een publicatie te lanceren. Iedereen staat erachter'', zegt columnist Patrick Pelloux.