Dat content een flinke rol kan spelen in het versnellen van je omzet staat als een paal boven water. Elk jaar spenderen B2B bedrijven meer dan 5,2 miljard dollar aan content creatie en de distributie daarvan. Daarnaast beweert 77 procent van de marketeers dat content een cruciale rol speelt in het succes van bedrijven.
Meer en meer middelen vloeien naar contentproductie
Voor de meeste marketeers ligt de focus al lang op het maken van kwalitatieve content en het creëren van waarde. Het is daarom niet vreemd dat marketingorganisaties meer en meer budget spenderen aan het ontwikkelen van content. Vreemd genoeg gaat er weinig aandacht naar het post-productie proces van content. Eens content is gemaakt wordt te weinig aandacht gegeven aan de verspreiding daarvan.
Toch wordt potentieel te weinig benut
Dat is de reden waarom het volledige potentieel van content zelden wordt benut. Content blijft vaak verborgen in Content Management Systemen en wordt zelden gebruikt in het salesproces waardoor de ROI van content soms ver weg is.
In onderstaande whitepaper beschrijft Showpad hoe marketing organisaties hun content kunnen activeren om beter gevonden te worden en hoe ze content de aandacht kunnen geven die het verdient. In onderstaande whitepaper geeft Showpad drie redenen waarom je contentstrategie muurvast zit en hoe je het volledige potentieel van content kan benutten.