foto: shutterstock.com

Recent onderzoek heeft uitgewezen dat het verkoopproces steeds complexer wordt. Salesmensen hebben steeds minder impact op het beslissingsproces van de klant omdat deze zich steeds meer informeren via het internet.  Daarenboven hebben salesafdelingen af te rekenen met een stijgende berg administratie, waardoor hun impact op de klant nog kleiner wordt. Een probleem, dat in 2016 moet aangepakt worden. Maar hoe? Deze whitepaper geeft enkele richtlijnen waardoor salesteams zich optimaal kunnen organiseren.

De consument is een pak beter geïnformeerd dankzij het internet

In 2016 wordt het cruciaal dat er enkele ingrijpende veranderingen worden doorgevoerd op salesvlak. Dat blijkt uit verschillende opvallende data:

  • 60% van de aankoopbeslissingen gebeuren nu voor de klant voor het eerst contact opneemt met de producent.
  • Een verkoper spendeert tegenwoordig 43% van zijn of haar tijd aan andere taken dan verkopen.
  • Slechts 13% van potentiële kopers gelooft erin dat een sales hun echte noden begrijpt.

Een nieuwe salesaanpak dringt zich op

Om organisaties te begeleiden in hun salestransformatie heeft Showpad een gratis whitepaper beschikbaar gesteld. Volgens de Belgische scale-up is het duidelijk dat salesafdelingen hun productiviteit moeten upgraden en ook hun nieuwe rol van consultant optimaal moeten gaan opnemen.

In onderstaande whitepaper kunnen salesafdelingen tips vinden over hoe ze zichzelf kunnen heruitvinden. Gaande van het optimaliseren van verkoopprocessen tot een overzicht van tools die het leven van een verkoper een pak dragelijker zullen maken. Benieuwd? Hier kan je de whitepaper downloaden.

Download whitepaper