Foto: Pieter Janssens (Managing Director bij Intracto)

Maandagavond sleepte het Olense digital agency Intracto de ‘Willen Winnen Award’ van Jong Voka Kempen in de wacht. De award looft jonge ondernemingen die ambitie, durf en wendbaarheid aan de dag leggen. Intracto specialiseert zich in online marketing, e-commerce en webdesign.

"Intraco kwam als winnaar uit de bus"

Naast Intracto waren DMG Security uit Westerlo en UBench uit Turnhout genomineerd. Ze maakten het de professionele jury niet gemakkelijk. "Uiteindelijk kwam Intracto als winnaar uit de bus", vertelt Geert Schellekens, voorzitter Jong Voka Kempen.

Visie achter de groei

De jury loofde de strategische aanpak van bedrijfsleider Pieter Janssens. “De groei is spectaculair, maar is onderbouwd door een sterke visie.”, zegt Schellekens. “De zaken worden professioneel aangepakt: bedrijfsprocessen worden continu geoptimaliseerd en een volledige en moderne visie stuurde de groep aan. Vooral de interne communicatie, het personeels- en het opleidingsbeleid vallen op.”

Gecharmeerd

"De jury was enorm gecharmeerd door de jeugdigheid en de ambitie van het bedrijf", verduidelijkt juryvoorzitter Marijke Beel de keuze voor Intracto. "Als student al je eerste aanwerving doen en daarna op korte termijn zes overnames realiseren, dat is een verhaal dat je eerder verwacht in Silicon Valley. Ook durven uitspreken dat je nummer één wil worden op de Belgische markt, getuigt van durf. Toch is het meer dan alleen maar branie. Het bedrijf groeit spectaculair en kan mooie cijfers voorleggen."

Ondernemerschap

CEO Pieter Janssens startte het bedrijf op in 2005 tijdens zijn studies en liet Intracto door o.a. zes strategische overnames uitgroeien tot een team van momenteel 45 mensen. In 2013 werden meer dan 400 klanten geserviced, zowel nationale merken als Hubo, bpost en Brussels Airport, maar ook lokale bedrijven zoals CartaMundi, Henco of kledingspecialist Wellens.