foto: shutterstock.com
Marketeers doen er alles aan om hun klanten beter te begrijpen. Maar wat als je te weinig data hebt, of je focus gewoonweg verkeerd ligt? Wat als je niet genoeg voeling hebt met jouw klanten? Hoe kan je ze dan écht verstaan? Wel, door deze 10 obstakels aan te pakken zal je een pak dichter bij je klanten staan.
Meerderheid CMO's ziet een betere klantenervaring als topprioriteit
Meer dan twee derden van de CMO’s zetten een betere klantenervaring als een topprioriteit op hun agenda. Voor veel bedrijven blijft het uittekenen van de customer journey echter erg moeilijk. Consumenten geven dat ook aan. Volgens onderzoek blijkt dat 80 procent onder hen vindt dat merken hun niet begrijpen als persoon.
80 Procent van consumenten vinden dat merken hen niet begrijpen
Volgens marketingspecialist Silverpop komt dat omdat er nog teveel obstakels zijn tussen de marketeer en de consument. Pas als de marketeer snapt wat er in het hoofd van de consument speelt, kunnen merken een perfecte klantenervaring aanbieden.
In onderstaande whitepaper van Silverpop kan je ontdekken wat die obstakels precies zijn en hoe je ze kan wegwerken. Het doel: je zal je klanten een pak beter begrijpen. Door 10 veel voorkomende obstakels bloot te leggen en oplossingen voor elk probleem te formuleren kan je er als marketeer iets aan doen. Tijd om erin te vliegen! Veel succes! Hier kan je de whitepaper downloaden.