Het is zover: Millennials maken nu het grootste deel van de bevolking uit in onder andere de V.S. De 18- tot en met 34-jarigen zijn officieel aan de macht nu. En dat heeft enkele gevolgen:
Een generatie die veelal slechte dingen toegeworpen krijgt. Ze zijn lui, egoïstisch en ga zo maar door. Of dat zeggen al die babyboomers toch. Jammer, babyboomers, maar deze generatie is nu de grootste en heeft vanaf nu ook het meest in de pap te brokken. En als bedrijven geld willen blijven binnenrijven, zullen ze zich aan de wensen van de millennials moeten houden. Deze zeven technologieën, diensten en producen zitten de volgende jaren in de lift - of net niet. Geïllustreerd met GIFjes, wat anders?
1. Nieuws lezen we op social media
Een studie bevond dat Facebook de nummer één nieuwsbron voor millennials is voor maar liefst 13 onderwerpen. Voor nog zeven andere, rankte het tweede. Traditionele mediabedrijven volgen een 24-uurs cyclus, maar social media geeft ze altijd nieuws - en dan ook nog eens het nieuws dat ze willen lezen.
2. Smartphones vervangen zowat alles
Millennials prutsen zowat 6 uur per dag met hun smartphone. Dat is bijna meer dan op hun computer én achter hun televisie tesamen. Een onderzoek beweert dat millennials hun smartphone benoemen als hét product dat ze nodig hebben in hun leven. Voedsel kwam pas op de tweede plaats.
3. Bye bye sigaret, hallo e-cigaret!
Statistieken tonen dat roken alsmaar minder populair wordt. Tegelijk heeft al meer dan 20 procent van de 18 tot 2(-jarigen al vaping geprobeerd, oftewel een elektronische sigaret roken. Vooral de vele smaakjes, maakt de e-cigaret zo populair.
4. Een emoji zegt meer dan duizend woorden
Bijna drie kwart van de 18 tot 25-jarigen vindt dat emoji hun helpen hun gevoelens uit te drukken. Meer zelfs: Bijna de helft beweerde regelmatig berichtjes te sturen die enkel emoji bevatten!
5. Reisagentschappen? Ze doen het zelf!
Slecht nieuws voor reisbureaus: Zo’n 70 procent van de millennials boekt liever alles zelf. Vluchten, tours, verblijf, ze draaien er hun hand niet voor om. Toegegeven, dat is nu wel ook gemakkelijker dan ooit om te doen.
6. Smartphonografie op reis
Ongeveer veertig procent van de millennials neemt geen camera meer mee op reis. Hun smartphone doet dan dienst als fototoestel. De alsmaar beter wordende camera speelt daar zeker een grote rol in.
7. Een eigen auto? Nee!
We leggen alsmaar meer kilometers af met de auto, maar millennials doen dat niet met hun eigen karretje. Ze zien auto’s als vervuilend en duur. Helemaal al als je in een stad woont. Geen wonder dus dat autodeelservices steeds populairder worden.
Merk jij de invloed van de millennials al?
Bron: Inverse