Het reclamebureau Mortierbrigade heeft 19 prijzen weggekaapt op de CBB Awards in Knokke. De meest creatieve reclamecampagnes van eigen bodem werden er in de bloemetjes gezet. Ook reclameagencies DDB Brussels, Duval Guillaume, TBWA en Famous vielen in de prijzen.
Mortierbrigade kaapt 19 prijzen weg
Tijdens het event werden 87 podiumprijzen in verschillende categorieën verdeeld. Daarnaast waren er nog eens 49 nominaties voor de shortlist. De vier grote winnaars zijn Mortierbrigade (19 awards), DDB Brussels, Duval Guillaume en TBWA (elk 9) en Famous (8). Mortierbrigade scoorde met winnende campagnes voor De Standaard, Deutsche Bank, Humo, Radio 1.
Mortierbrigade kreeg in totaal zeven keer de hoogste onderscheiding, een ‘Gold CCB Award’. TBWA haalde er vier, BBDO Belgium en DDB Brussels elk drie. Ook in de ‘Silver Awards’ gaat Mortierbrigade met de meeste beeldjes lopen (9 stuks). Duval Guillaume en Famous halen er elk vijf.
Een greep uit de winnende reclamespots:
Meer info: creativeclub.be