Het mag Walter White dan bijna een heel seizoen gekost hebben om Heisenberg te worden, uit onderzoek blijft dat fans veel langer verkocht waren aan Breaking Bad. Dat is ook het geval bij House of Cards. Netflix ontdekte dé momenten waarop kijkers verslaafd raakten aan een serie. Dit zijn ze:
De eerste aflevering is niet doorslaggevend
Netflix ontdekte dat bepaalde scènes of afleveringen doorslaggevend zijn om een serie te laten uitgroeien tot je favoriet. Het valt op dat de allereerste aflevering daar zelden of nooit in slaagt.
Zo zorgt Frank Underwood er in House of Cards voor dat gemiddeld 70% van de kijkers in de derde aflevering beslist om de hele serie te kijken, en dat aantal groeit alleen maar bij elke volgende aflevering.
De avonturen van Walter White laten ons niet meer los vanaf aflevering 2 waarin Jesse leert dat een lijk oplossen in een badkuip niet de beste methode is.
Ook kunnen we de dagelijkse perikelen van de dames van Litchfield niet meer missen vanaf aflevering 3 wanneer Crazy Eyes taart gooit om haar liefje (of dat denkt ze toch) Piper te beschermen.
Ook Mad Men had momenten waarop heel wat mannelijke kijkers plots helemaal hooked bleken te zijn :)
Dit was het moment waarop de meeste mensen beslisten dat Suits een serie was die ze absoluut wilden verder bekijken:
Deze Netflix-studie toont aan dat - in tegenstelling tot wat men vroeger dacht - de eerste aflevering helemaal niet de belangrijkste is van een nieuwe show.
Weet jij nog wanneer jij verkocht was aan onderstaande series?
Netflix ontdekte dat mensen pas écht hooked waren aan een serie na het zien van de volgende afleveringen:
- Better Call Saul: 4de aflevering van seizoen 1
- House of cards: 3de aflevering van seizoen 1
- Breaking Bad: 2de aflevering van seizoen 1
- Orange Is The New Black: 3de aflevering van seizoen 1
- Suits: 2de aflevering van seizoen 1
- Sense8: 3de aflevering van seizoen 1
- Mad Men: 6de aflevering van seizoen 1