Marina, de langverwachte nieuwe film van Stijn Coninx, geïnspireerd op de jeugdherinneringen van Rocco Granata, gaat vier november in première. Voor de promotie van de nieuwe film deed het productiehuis Eyeworks beroep op These Days Y&R. Dit bureau ontwierp de affiche van de film en een full-responsive website. Ook de verdere promotie van Marina zal door These Days Y&R verzorgd worden.
Rocco
De film van Stijn Coninx gaat in première op vier november. Marina vertelt het verhaal van Rocco, een Italiaanse jongen van 10, die opgroeit in een bergdorpje in Calabrië en van de ene op de andere dag met zijn ouders emigreert naar België . Een vreemde omgeving, andere cultuur en een nieuwe taal zorgen voor heel wat uitdagingen in Rocco’s leven. Als rebellerende jongeman zoekt Rocco, tegen de wil en overtuiging van zijn vader, een uitweg in muziek en liefde.
In de film komen meerdere verhaallijnen aan bod. Om de film te promoten ontwikkelde het bureau een spraakmakende affiche voor de film, waarin de twee hoofrolspelers figureren.
Responsive
Verder ontwierp en ontwikkelde These Days Y&R ook een full-responsive website waarin een aantal, interessante technische snufjes verwerkt zijn zoals een video scrolling- en cinemagraph effect waarbij stille beelden plots tot leven lijken te komen.
50.000 Views
“Het script van de film leest als het verhaal van mijn jeugd. De eerste visie die we kregen van de film was dan ook ontzettend ontroerend. Met veel enthousiasme hebben we aan dit project gewerkt”, aldus Gio Canini, CEO These Days Y&R.
De campagne startte veelbelovend. De trailer van de film werd intussen al meer dan 50.000 keer bekeken en dit terwijl de echte promotie nog op gang moet komen.
Meer info op: http://www.marinafilm.be/nl/language/