Zalando kiest Linkman als content marketing partner. Linkman gaat voor Zalando verschillende publicaties rond fashion uitwerken en onderbrengen in hun website. Het eerste project start deze zomer.
"Naast reclame is ook content belangrijk"
Zalando.be is bekend voor zijn groot aanbod aan schoenen, kleding, accessoires en woonartikelen. Philippe De Puydt, managing director bij Linkman: “Vandaag moet je inzetten op content om online succes te boeken. We proberen merken ervan te overtuigen dat ze naast reclame ook nuttige informatie moeten creëren. Content die een toegevoegde waarde heeft voor je klanten. Dat je op die manier een langetermijnrelatie met hen opbouwt, heeft Zalando goed begrepen. Daarnaast boost je zo je zoekmachineresultaten en trek je extra bezoekers naar je website!”
Wat is content marketing?
Content marketing is het creëren en verspreiden van informatie gericht op de specifieke noden van een doelgroep. Door nuttige en relevante content te brengen kunnen bedrijven enerzijds nieuwe klanten aantrekken en anderzijds het vertrouwen van bestaande klanten vergroten.