Strass uit Temse kreeg de opdracht een combinatie offline-online uit te werken voor Hortima.

Uitdaging

ML-groep, specialist in tuinmachines voor zowel consumenten als professionelen, heeft reeds een lange weg afgelegd. 3 zelfstandige vestigingen (Ekeren, Sint-Niklaas, Dongen) hebben zich verenigd in 1 groep en sloten zich aan bij de internationale groep Motorland. Recent werd ook een 4de winkel in Lochristi overgenomen. Deze tuinspecialist vroeg Strass een rebranding & communicatiestrategie uit te werken om naar buiten te treden als groep, alsook het ontwikkelen van een nieuwe site met e-commerce.

Oplossing

De nieuwe naam luidt HortiMa (Horta = tuin, Machine), en het nieuwe logo oogt fris, is gelinkt aan het oude logo en verduidelijkt de naam. Strass ontwikkelde ook een nieuwe huisstijl voor HortiMa, die doorgetrokken wordt/kan worden in tal van communicatie-uitingen.

Het nieuwe logo & de huisstijl wordt toegepast:

  • op de winkelgevels
  • in de huis-aan-huis brochure
  • op de website
  • in de advertenties
  • op bedrijfsvoertuigen
  • in e-mailing

Strass lanceerde ook de nieuwe website van HortiMa. Deze volledig DRUPAL gestuurde e-commerce website synchroniseert automatisch alle afbeeldingen, content en stockgegevens door middel van een zelf ontwikkelde Drupal module voor hun extern kassasysteem. HortiMa kan de content van de website ook volledig zelfstandig aanpassen. Strass werkt momenteel aan een campagne die de regionale naamsbekendheid dient te verhogen, en op de 2de plaats traffic naar de webshop genereert.

Verantwoordelijkheden

  • Strategie
  • Concept & creatie
  • Huisstijl rebranding
  • Webdevelopment
  • Productie POS
  • E-commerce

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?