Je online aanwezigheid doortrekken naar je offline communicatie, da’s wat de Franse start-up Smiirl wil bereiken met hun nieuwste snufje Fliike. Het is een teller die in real-time weergeeft hoeveel likes je pagina telt.
Verschil tussen Fysieke en virtuele wereld wordt kleiner
Het verwondert je wellicht niet als we stellen dat bedrijven en KMO’s steeds meer online consumentenaandacht naar zich toe willen trekken.
Fliike is hiervoor een aardige aanzet om de band met prospects en bestaande klanten aan te halen en te versterken. Met Fliike wil men de online populariteit van bedrijven doortrekken naar het fysieke winkelpunt.
Kortom Fliike is op social media vlak een echte opportuniteit voor uw KMO of marketing departement.
Een tikkeltje retro & nieuwsgierigheid
Retro is hip! Dat weten ze ook bij Smiirl. Want met de Fliike gaan we met z’n allen terug naar de 80’s dankzij het ‘vintage’ stijl cijfersysteem. Wordt u ook nog niet gestimuleerd voor die druk op de like-knop. Komaan, geef het maar toe! De Fliike speelt echt in op de curiositeit van de bezoekers, wie wil er nu niet zien wat er gebeurt als je op de like-knop drukt. Wat denken jullie van dit concept?
Gebruiksvriendelijkheid troef
De Fliike is dan wel niet het eerste toestel in zijn soort, het vergt in elk geval geen ingewikkelde installatie.
De eenvoudigheid wijst op het feit dat de Fliike in drie stappen volledig geïnstalleerd is. Het enige wat je nodig hebt is een stopcontact, een wifi-verbinding en uiteraard een facebookpagina.
Promotieprijs voor eerste 500 stuks
Smiirl heeft een eerste productie gepland waarbij ze 500 stuks van de band zullen laten rollen aan een promotieprijs van € 300.
Met deze testproductie richt Smiirl zich nog niet op de populaire multinationals met honderdduizenden fans. De teller beschikt momenteel namelijk maar over 5 teleenheden, wat overeenkomt met 99 999 likes.
Overtuigd? Je kan maar beter snel beslissen indien je van deze promotieprijs wil genieten, vorige week werd de kaap van 100 pre-orders reeds overschreden! Je kan de Fliike bestellen op de website van smiirl.
Wat vind je van dit concept om online en offline communicatie op elkaar af te stemmen?