De omzetgroei van Coolblue in het eerste halfjaar van 2014 overtrof de eigen verwachtingen. Het bedrijf achter meer dan 300 webwinkels in België en Nederland zag de omzet over het eerste halfjaar met 55% stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2013. Daar waar Coolblue eerder sprak over een verwachte omzet van meer dan 300 miljoen, rekent het nu op minstens 350 miljoen euro omzet in 2014.

Nu al de omzet van 2012 binnen

“Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei," zegt een enthousiaste Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue. “En vanmorgen zag ik: we zijn alweer over de omzet van héél 2012 heen.”

Klantentevredenheid

Het geheim achter het succes is volgens Zwart de ‘obsessieve’ focus op klantentevredenheid: "Met ondertussen meer dan 700 Coolblue’ers – waarvan 75 in België -  werken we keihard om het elke dag steeds een beetje beter te doen. We zijn er trots op dat steeds meer Belgen en Nederlanders dat ontdekken en nog beter: dat ze fan worden en terugkomen.”

De groei komt volgens het bedrijf dan ook niet alleen uit de in 2014 nieuw geopende shops als Autostoelshop.be of Ventilatorstore.be, maar ook uit bestaande webshops en de 7 fysieke winkelpunten.