Social discovery site Twoo.com blaast deze week drie kaarsjes uit. In die korte tijd is het keihard gegaan. Wat begon als een kleine start-up in Gent is nu een onderneming die actief is in meer dan 200 landen en in 38 talen. En de ambities voor het vervolg zijn torenhoog.  

Twoo.com zag het levenslicht in april 2011. Het idee was een sociale netwerksite te lanceren waar mensen elkaar op een leuke en ongedwongen manier én in een veilige omgeving kunnen leren kennen. Gebruikers geven elkaar likes op basis van foto’s en voorkeuren. Als twee mensen elkaar leuk vinden, dan is er een match.

11,9 miljoen unieke bezoekers

Het concept bleek meteen een schot in de roos, want amper 18 maanden na launch was Twoo al de grootste ontmoetingssite ter wereld (comScore december 2012).

“Wat Twoo zo uniek maakt onder de social discovery sites zijn het gratis gebruik, de innovatieve matchmaking algoritmes en het grote aantal actieve en authentieke leden. Zo kregen we in januari 11,9 miljoen unieke bezoekers over de vloer. Maar dat betekent niet dat we op onze lauweren rusten. We volgen de nieuwste trends op de voet en breiden de site nog elke week uit. Dat gaat van kleine details tot leuke nieuwe features. En we luisteren ook aandachtig naar onze gebruikers. Op basis van hun feedback finetunen we Twoo voortdurend.”, zegt CEO Lorenz Bogaert.

Twoo goes global

Twoo.com is intussen beschikbaar in 38 talen en actief in meer dan 200 landen maar het doel is om verder te groeien, vooral op internationaal vlak. “We zijn erg trots dat we de mijlpaal van 50 miljoen gebruikers bereikt hebben. Het harde werk van onze ploeg om een aantrekkelijk en veilig platform te creëren waar mensen elkaar vrij kunnen leren kennen, werpt zijn vruchten af. Op naar de volgende 50 miljoen!”, besluit Lorenz Bogaert.