De consument van vandaag, die erom bekend staat veel minder merkentrouw te zijn dan vroeger, heeft niet enkel oog voor het prijskaartje van een product of dienst. Minstens even belangrijk is de gepersonaliseerde klantervaring die hij verwacht tijdens het bezoek aan een online winkel. Daarom doen retailers er goed aan werk te maken van een geïntegreerd content-commerce-platform. Het laat hen toe dit continue proces zelf te gaan organiseren, met een 360 graden-view op elke individuele interactie met de klant. Sitecore, mondiaal marktleider op gebied van customer experience management software, bracht er een interessante whitepaper over uit.

Integratie van content en commerce

Aan de hand van de vele digitale sporen die worden achtergelaten tijdens de customer journey leert een bedrijf zijn klanten steeds beter kennen en kan het de aangeboden content afstemmen op de individuele behoeftes. Die gepersonaliseerde benadering zorgt er niet enkel voor dat de klant loyaler wordt aan je merk, ook naar cross-selling toe stijgen de (omzet)kansenWat veel marketeers daarbij lijken te vergeten, is dat dit een continu proces is waar de eigenlijke aankoop gewoon deel van uitmaakt en zeker niet het eindpunt mag zijn. De kunst is om in elke interactie relevant te blijven, ook nadat het online verkoopproces zich heeft voltrokken. Op die manier slaag je er in om van eenmalige kopers heel trouwe klanten te maken. Dit vergt een heel nauwe integratie van content met commerce. Bedrijven die daarin slagen, zien niet enkel hun klantenaantal en omzetcijfer stijgen. Deze geïntegreerde aanpak bespaart hen ook massa's tijd en geld.

Lees er alles over in de gratis whitepaper ‘Het nieuwe powerduo: content en commerce’ van Sitecore.

 

New Call-to-action