Een QR-code scannen, bevestigen en hop, je hebt betaald. Je smartphone ontgrendelen met je vingerafdruk, een bankrekening openen vanuit een app of een pakje bestellen... “De two clicks society”, zo verwoordt Rob Renders van TelSmart het. In een paar klikken hebben wat we willen. En waarom ook niet? “Alles gaat vlotter, je verliest geen tijd. Dat brengt rust in je hoofd”, zegt Renders. “Dat is exact wat we bij TelSmart doen met onze communicatieoplossingen. Onze software is zo opgebouwd dat je minder handelingen moet doen voor hetzelfde werk. Dat wil iedereen, toch?”

Renders vergelijkt TelSmart met de Airbnbs en Ubers van de wereld. Dat zijn geen hotelketens of taxibedrijven, wel softwarebedrijven die op een gebruiksvriendelijke en eenvoudige manier een slaapplek of vervoer aanbieden. Zo is TelSmart geen klassieke telecomoperator, maar een softwarebedrijf dat gebruiksgemak in het leven van mensen brengt. Centraal in de oplossingen van TelSmart? “Je raadt het al: eenvoud”, knipoogt Renders. “Onze tools laten bedrijfsmedewerkers vlot en makkelijk communiceren en samenwerken, ook al zitten ze allemaal op een andere plek te werken. In tijden van corona is dat meer dan ooit een must, maar nog te veel bedrijven sukkelen hiermee.”

Leven makkelijker maken

Met het nieuwe telecommunicatieplatform van TelSmart moet er zelfs niemand meer naar kantoor om de wacht te houden bij de telefoon. “Eén platform om te bellen met collega’s en klanten, de ene door te verbinden met de andere, een up-to-date telefoonboek te hebben en vaste toestellen te beheren door extensies vanop afstand te veranderen of een antwoordapparaat in te schakelen”, legt Renders uit. “Of nog: een belproces instellen. Beslis zelf wat er moet gebeuren als er een oproep binnenkomt. Naar wie wordt de beller doorgeschakeld of welk bericht krijgt die te horen?”

Renders kan zijn eigen enthousiasme over zijn telecomplatform niet wegsteken. “Wat wil je ook? We hebben een platform uitgewerkt dat exact doet waar TelSmart al sinds het prille begin voor staat: het leven van gebruikers makkelijker maken. Niet alleen kunnen ze om het even waar professioneel blijven communiceren met klant of collega, ze kunnen het ook nog eens vlot en snel doen. Die two clicks, weet je wel?”

In maart lanceert TelSmart ook de digitale telefoon voor laptop. Dit is het flexwerken 2.0, oftewel: zorgeloos werken van overal met de meest eenvoudige tools

Maar er is meer: via het dashboard van het platform hebben bedrijven ook zicht op hoelang een beller in de wachtrij heeft gestaan, hoelang een gesprek heeft geduurd of hoeveel oproepen er die dag zijn geweest. “Die statistieken zijn handig, want zo kunnen bedrijven makkelijker inspelen op het verloop van een werkdag. Ze hebben zicht op wat al goed gaat en wat nog efficiënter kan. Op die manier kunnen ze de klantenervaring alleen maar verbeteren.”

In maart lanceert TelSmart ook de digitale telefoon voor laptop. “Dat gaat disruptief zijn voor het vaste toestel op kantoor”, meent Renders. “Het zal ervoor zorgen dat mensen écht van overal gemakkelijk kunnen communiceren met klanten en collega's. Oproepen aannemen en weer doorschakelen of uitbellen met het nummer van het bedrijf zal je vanop eender welke plaats kunnen. Dit is het flexwerken 2.0, oftewel: zorgeloos werken van overal met de meest eenvoudige tools. Een ware gamechanger.”

Rob Renders, Business Leader TelSmart

Filosofie doorgeven

Er zijn natuurlijk veel softwarebedrijven die efficiënte tools aanbieden, geeft Renders toe. “En zowat alle bedrijven koppelen daar net als wij een fantastische service aan. Waarin TelSmart dan verschilt? We hebben een duidelijke visie die we ook elke dag met passie beleven. We zijn een super mensgericht bedrijf waar het geluk en de groei van die mensen prioriteit zijn. Of het nu klanten of medewerkers zijn: ik wil een verschil maken in de levenskwaliteit van mensen. Door softwareoplossingen te brengen die het leven makkelijker maken, maar ook door onze filosofie door te geven.”

Mensen groots laten denken, perspectief geven bij uitdagingen of moeilijkheden, zelfvertrouwen geven, hen laten stilstaan bij het leven: Renders neemt die dingen serieus. “Ik vind dat je elke dag minstens een halfuurtje tijd moet maken voor jezelf. Om na te denken of om iets te ondernemen, wat het ook is, het is belangrijk om elke dag stil te staan bij wie je bent en dankbaar te zijn voor wat je hebt in het leven. Ik vraag regelmatig aan ons team om na te denken over hun kwaliteiten als mens, en die dan ook voor zichzelf elke dag luidop te communiceren met zichzelf. Ik doe het zelf ook, aan het begin van de dag. Niet uit arrogantie, wel om te leren om sterk met jezelf te communiceren. Dat boost je energie en geluk, wat je vervolgens uitstraalt naar andere mensen. Dat leeft heel hard bij TelSmart. Het gevolg? Gelukkige mensen die goedgezind aan hun werkdag beginnen.”

Vooruitgang en geluk

Dat heeft ook een impact op de klantbeleving gelooft Renders. “Als iemand ons om welke reden dan ook slechtgezind opbelt, zal onze goedgezinde medewerker dat mooi kunnen opvangen en dus niet even humeurig reageren.”

We willen gewoon mensen vooruit helpen in hun leven. Want vooruitgang staat op dezelfde lijn met geluk, als je het mij vraagt

En de relatie met de klanten gaat zelfs verder dan vriendelijke telefoontjes en snelle service. “Vanuit diezelfde filosofie om mensen meer levenskwaliteit te bezorgen, bouwen we aan een ‘trusted advisor for life’ relatie met klanten. We hebben meer dan een leverancier-klant band. We vragen naar hoe we kunnen helpen, los van telecomoplossingen. ‘Kan ik je in contact brengen met iemand uit mijn netwerk?’ Of: ‘ik heb een lead die misschien interessant is voor jouw bedrijf?’ We gaan verder dan the usual, we geven méér. En we hoeven daar niets voor terug te krijgen. We willen gewoon mensen vooruit helpen in hun leven. Want vooruitgang staat op dezelfde lijn met geluk, als je het mij vraagt.”

Een duidelijke visie. Renders geeft toe dat hij “hier misschien een beetje fanatiek in is”, maar voor hem is die attitude simpelweg de drijfveer in zijn leven. "In onze maatschappij leeft te veel de idee van ‘doe maar normaal, droom niet te groots, je moet niet te zot doen’. Maar met die mentaliteit word je alleen maar geleefd, je tuimelt in de valkuil van gewoonte. Voor de korte tijd dat we hier als mens op aarde rondlopen, lijkt me de beste strategie om elke dag sterk en met passie te beleven. En dat doe je door de onnodig moeilijke dingen in het leven makkelijker te maken. Ons MyTelSmart platform doet exact dat.”


Communiceren met klanten en collega’s was nog nooit zo gemakkelijk met TelSmart. Bekijk hier welk gebruiksgemak deze oplossingen voor jouw bedrijf kunnen brengen.