Belfius bank heeft meer dan 200.000 ondernemers in haar klantenbestand. Om hen te helpen met het uitbouwen van een e-commercewinkel heeft de bank specialisten aangetrokken uit binnen- en buitenland. Zij moeten zorgen dat Belfius-klanten de juiste know-how krijgen om goed voorbereid te kunnen starten met hun e-commerce project. 

Probleem: 42 procent online aankopen via buitenlandse webshops

De Belgische e-commerce sector boomt als nooit te voren. Zo hebben we in 2014 zo'n 5,6 miljard euro uitgegeven aan online aankopen. Een stijging van 15 procent in vergelijking met 2013. 

In het eerste kwartaal van 2015 werd intussen al 2,1 miljard euro uitgegeven aan online webshops, volgens de eerste prognoses zou dit jaar voor het eerst meer dan 7 miljard euro naar e-commerce vloeien. 

Opmerkelijk: veel buitenlandse webshops surfen mee op dit succes. Zo wordt 42 procent van deze aankopen in buitenlandse webshops gedaan.

Werk aan de winkel voor Belgische e-commerce ondernemers

Werk aan de winkel dus. Dat moet ook Belfius gedacht hebben. Belgische bedrijven lijken tot nu toe nog te traag in te zetten op e-commerce. Dat terwijl de prognoses voor de sector er erg rooskleurig uitzien.

Om de vlam in de pan te krijgen heeft Belfius zeven partners aangesproken om klanten te helpen met de uitbouw van hun webshop. Zo doet de bank een beroep op SEOshop, CAP47, Zibbra, EasyOrder, HIPay Wallet, Ingenico Payment Services & Mollie.

Belfius is van plan om 200.000 klanten actief te benaderen met dit vernieuwde e-commerce aanbod. Meer info: belfius.be/e-commerce