Resengo, een Belgisch platform voor online reserveringen, heeft € 700.000 opgehaald bij PMV en andere financiers. Daarmee wil het bedrijf zijn platform verder uitbouwen en zijn internationale groei versnellen. Resengo mikt in de eerste plaats op Nederland en Frankrijk, maar heeft ook ambities voor de rest van Europa.
Ambitie: uitgroeien tot een premium brand
Het reserveringsplatform Resengo wil concureren met andere platformen zoals Michelin (BookaTable) en Tripadvisor (La Fourchette). Om die ambitie waar te maken, had het bedrijf meer financiële middelen nodig. Resengo haalde daarom 700.000 euro groeifinanciering op bij PMV en andere investeerders.
Uitbreiden naar Frankrijk en Nederland
Met het opgehaalde kapitaal wil Resengo in de eerste plaats verder uitbreiden in Nederland en Frankrijk. Daarna zal het bedrijf op zoek gaan naar extra groeifinanciering om zijn platform ook in de rest van Europa uit te rollen. Om die groei te versnellen, zoekt Resengo (international) sales en (product) development talent.
In een landschap met vele start-ups en grote spelers is Resengo een atypisch verhaal. Het bedrijf bestaat al 13 jaar, was altijd winstgevend en is pas onlangs getransformeerd tot een echte salesorganisatie die haar product ook actief gaat verkopen. Meer info: www.resengo.com