eBay gaat eBay Now aanbieden op meer locaties. De dienst levert producten die online besteld worden dezelfde dag nog aan huis. eBay wil extra investeren om de dienst verder uit te bouwen.
Vorige zomer lanceerde eBay de dienst voor de inwoners van San Francisco. Even later kwamen bepaalde delen van New York & San Jose aan de beurt. Nu maakt het bedrijf bekend dat de eBay Now ook gaat introduceren in Chicago & Dallas en breidt het ook haar aanbod in steden waar het al actief was verder uit.
Binnen het uur aan huis, voor $5 extra
Via de app eBay Now kunnen consumenten bestellingen plaatsen die dezelfde dag nog
geleverd worden aan huis. eBay heeft dit kunnen bereiken door een netwerk van klassieke retailers uit te bouwen die willen meewerken aan het project.
De winkeliers die meestappen in het project zijn niet van de minsten, zo maken ondermeer Macy’s, Best Buy en Toys ‘R Us deel uit van het eBay Now-aanbod. Binnen het uur wordt het product aan deur geleverd, en dat alles voor $5 extra. Nieuw is de tijdvaklevering, waar consumenten kunnen aangeven rond welk uur ze het product aan huis willen ontvangen.
Milo
Retailers die lid zijn van Milo, kunnen deelnemen aan het eBay Now. Zo is Milo een tool waarmee eBay de actuele voorraad & prijsinformatie verkrijgt van de fysieke winkels. Milo werd in 2010 door eBay overgenomen om retailers te kans te bieden om hun online verkoop te stimuleren. Hiermee probeert eBay te concurreren met marktleider Amazon en ook de opkomende dienst Google Shopping Express. Waar Google gebruikt maakt van pakjesautomaten om haar producten bij de klant te krijgen.
Desktop
Met de introductie van een desktop versie van eBay Now laat eBay haar consumenten toe om de dienst nu ook te gebruiken vanaf hun computer en niet enkel meer vanaf hun smartphone. Hiermee wil het haar dienst voor meer consumenten over verschillende platformen heen toegankelijk maken.
Volgens Dane Glasgow, de Vice President bij eBay van Mobile & Local, komt zo’n 21% van de bezoekers op eBay terecht via zowel mobiel als via PC. Bovendien zorgen deze voor 44% van het verkoopsvolume. Daarom is het niet onlogisch dat eBay haar nieuwe dienst ook voor hen meer toegankelijk gaat maken.
Misschien een idee voor CoolBlue en andere eshops om een soortgelijk initiatief te lanceren in ons land? Wat denk jij van een dergelijk concept?