Op 9 en 10 juni 2015 staat het sjieke Hotel Arts in Barcelona weer helemaal in het teken van E-commerce. De wereldhoogdagen onder de vlag van “Global commerce Summit” strijken er voor de vijfde keer neer en het belooft ook nu weer een topgebeuren te worden. Erbij zijn met een fikse korting?
Onontbeerlijke inspiratie
Wie hier in Vlaanderen met online ondernemen bezig is, plannen maakt of zijn webshop wil boosten, heeft er sowieso baat bij even over de grenzen te kijken en outside the box te denken. En waar kan je dat beter dan op een plek inspiratie en ontspanning kunnen samenkomen?
Toppers
2 dagen onderdompelen in een bruisende en boeidende stad, met tal van topsprekers en meer dan 700 deelnemers. Dat is wat je te wachten staat. Mis het niet. Echt waar.
Zelf was ik er vorig jaar bij en verzorgde ik bovendien interviews met enkele keynote sprekers in het kader van mijn videoblog op www.mondaymorningmovies.be .
Zo sprak ik met Ibrahim Ibrahim van Portland Design in Londen. Zijn no-nonsense verschijning, zijn pakken ervaring en fantastische presentatie grepen me bij de keel. Het interview en de babbel met hem op het dakterras van het hotel net na zijn presentatie, vond ik zelf een van de meest beklijvende momenten vorig jaar.
Valeria Dominguez was dan weer verantwoordelijk voor het meest ontwapenende verhaal. Haar openhartige vertelling had iets broos op het gigantische podium van de Summit. Maar ze stal ieders hart, zo bleek toen ik nadien enkele deelnemers naar hun most inspiring moments vroeg. La Dominguez is verantwoordelijk voor 700 boetieks in 35 landen. Hun webshop is momenteel de beste winkel wereldwijd en hoorde bij de top 3 in Spanje in 2013.
Haar omni-channel benadering ging uit van heel nobele en eenvoudige stellingen, waarbij ze resoluut als klant dacht. Ze houdt van de verstrengeling van the beauty (het merk, de emotie) en the beast (de technologie).
Falen moet kunnen
Gevuld met een rugzak vol inspiratie kwam ik vorig jaar terug van het event om de learnings uit Barcelona toe te passen in Vlaanderen. Geen sinecure als je de slides met “embrace failure” nog voor je ziet… Falen is voor veel (online) ondernemers geen optie. Jammer. Want door falen in je bedrijfsvoering toe te laten, kan je zeer snel heel interessante dingen leren.
People matter. Results count.
Maggie Buggie van CapGemini verdient hier ook nog een plekje. Zij bracht vorig jaar een ode aan empathie, engagement, uniqueness, engagement, … Mooie termen die zonder concrete invulling echter heel hol klinken. Maar ik gaf ze volmondig gelijk in haar strijd om de mensen (klanten én eigen medewerkers) meer te betrekken bij het online ondernemen en technologie te beschouwen als de facilitator van dat alles.
Global ecommerce summit 2015
Inmiddels zijn de sprekers van GES15 gekend en opnieuw belooft het een heel inspirerende en boeiende tocht toe worden. Ik kijk heel erg uit naar Kit Yarrow met “Decoding the New Consumer Mind” en Ken Hughes, die zichzelf de global thought leader in many areas of shopper psychology noemt. Daar mag je wat van verwachten, toch?
E-commerce awards
Het gesprek met een trotse Michel Schaeffer van bol.com in gedachten (winnaar vorig jaar), kijk ik heel erg uit naar de 10 minute pitches van de genomineerden voor de verschillende categorieën. Het gaat om 3 awards:
- Entrepreneurial award (winnaar 2014: Bol.com)
- Omnichannel award (winnaar 2014: Asos)
- Pure Player award (winnaar 2014: Tesco)
Naar GES15 in Barcelona met een fikse korting?
Indie Group heeft een afspraak met de organisatie van de Global Ecommerce Summit waardoor we de toegangstickets aan een heel aantrekkelijk tarief kunnen aanbieden. De normale prijs bedraagt 1.495 euro. Indie Group kan je het ticket aanbieden voor 1.095 euro.
Ga mee op “Ecommerce Inspiration Tour” naar GES15 in Barcelona, samen met Indie Group en tal van Vlaamse online ondernemers!
Schrijf vandaag nog in op www.indiegroup.be/barcelona.