Vanaf november haalt Jetairfly het taksvrij shoppen naar jou thuis. Door simpelweg jouw bestelling online te plaatsen kan je jouw pakketje vinden op jouw zitje in het vliegtuig. Deze manier van taxfree shopping heeft Jetairfly een nieuwe dimensie toegevoegd aan het taksvrij winkelen in België.
Groter aanbod
Het nieuwe assortiment, dat de reizigers vanaf november op voorhand kunnen inkijken, reserveren en tijdens hun vlucht ontvangen, zal meer dan 750 producten bevatten. Hierdoor kan de luchtvaart operator meer producten aanbieden in plaats van de 65 producten die het elke dag meeneemt aan boord. De reizigers krijgen een laagsteprijsgarantie, met terugbetaling indien eenzelfde product in de Belgische luchthaven van vertrek toch voordeliger zou zijn.
Er geldt ook een garantie van de originele kwaliteit van de producten, een niet-tevreden-geld-terug garantie en een leveringsgarantie. Indien de aangekochte goederen om één of andere reden niet aan boord zouden kunnen geleverd worden, worden die thuis geleverd.
Het gamma bestaat uit de traditionele alcohol, parfums, cosmetica, tabak, uurwerken en zonnebrillen. Maar ook een brede waaier aan producten die men tijdens zijn vakantie kan gebruiken : zonnecrème, zwemkledij, uurwerken, juwelen, zomerjurkjes, slippers, scheerapparaten, adaptersets, fototoestellen, speelgoed, luchtmatrassen, enz...
Voordeel voor Jetairfly
Voor Jetairfly betekent dit een brandstofbesparing, omdat het gewicht van de taxfreegoederen die in de trolleys mee aan boord komen – ongeacht of ze al dan niet verkocht worden – wordt verlaagd. De bijkomende opbrengst van deze taxfreeverkoop maakt het voor Jetairfly mogelijk om voordelige vliegtickets te blijven aanbieden.
Het assortiment taksvrije goederen aan boord van Jetairfly bedraagt vandaag 65 producten. Dit vertegenwoordigt een gewicht van 70 kg dat mee aan boord wordt genomen, ongeacht of die producten aangekocht zullen worden of niet. Overtollig gewicht aan boord dus, wat in de luchtvaart synoniem is voor nodeloos brandstofverbruik en uitstoot van emissies.
Hoe werkt dit nu precies?
• Na boeking van het vliegticket (op de meeste Jetairfly-vluchten in het kader van een touroperatorvakantie of in losse ticketverkoop) krijgt men een brochure thuis of een link naar de website, waarin men het taksvrije aanbod terugvindt. Naarmate de reisdatum nadert, wordt men via mail en sms herinnerd aan deze extra service.
• Men plaatst zijn online-bestelling en heeft de keuze tussen online-betaling (kredietkaart) of betaling aan boord.
• Bij bestelling heeft men keuze tussen on-seat-delivery tijdens de heenreis en/of terugreis, in functie van het soort product(en) dat men aankoopt.
• Bij het instappen vindt men de bestelde producten in een tas op zijn toegewezen plaats in het vliegtuig.