Foto: shutterstock.com
Het afgelopen jaar kende Nike een ongeziene groei. De boost kwam er vooral dankzij haar stijging in e-commerce activiteiten. De e-commerce omzet over fiscaal 2015 bedroeg 1,19 miljard dollar tegenover 767 miljoen een jaar geleden. Een stijging van maar liefst 59 procent.
Uitstekend jaar voor Nike
Nike heeft een uitstekend jaar achter de rug. Niet alleen de e-commerce activiteiten kennen een groei, maar ook de gehele omzet ging erop vooruit. Nike kende het afgelopen boekjaar een omzetgroei van 10%.
CEO Mark Parker (zie foto hierboven) verklaart de groei door Nike's constante drang om te innoveren en de merktrouwheid van consumenten. "onze consistente groei zet zich voort dankzij de band met de consumenten, maar ook door in een omgekende omvang innovatie te leveren," aldus Mark Parker.
E-commerce kent stijging van 59%
Ondanks het voor Nike dit jaar een gebroken boekjaar was, dat eindigde op 21 mei, heeft het bedrijf een uitstekend resultaat behaald. Met een stijging van 59% van de online omzet, bereikt Nike hiermee de kaap van 1 miljard euro.
In een conference call laat Parker weten erg trots te zijn op het online resultaat. “Dankzij de groei van online b2c-omzet liggen er ook voor ons in de toekomst nog veel kansen in e-commerce."
Opvallend: Nike heeft (net als Apple) veel van haar groei te danken aan de Chinese markt.