In juli 2014 lanceerde Telenet Idealabs een oproep naar Belgische start-ups. Zo kondigde de accelerator aan dat ze 10 start-ups intensief wilden begeleiden gedurende 4 maanden. Naast de begeleiding zou elke start-up ook nog eens 25.000 euro startkapitaal ontvangen. Meer dan 450 start-ups deden mee. Dit zijn de 10 winnende start-ups:

Telenet Idealabs

Telenet & Idealabs sloten 4 maand geleden de handen in elkaar. Om hun acceleratorprogramma in de verf te zetten organiseerden ze een actie waarbij ze start-ups uitnodigden om met hen samen te werken. Daarom lanceerde de accelerator een aantrekkelijk aanbod: 25.000 euro startkapitaal én 4 maanden intensieve coaching voor 10 winnende start-ups.

Telenet Idealabs voerde met dit doel een intensieve promotiecampagne (ondermeer op Bloovi).  De actie werd een gigantisch succes. Zo meldden zich meer dan 450 start-ups zich aan. Daaruit werden 10 winnende start-ups gekozen.

John Porter, CEO Telenet: “Our objective was to support innovation in Flanders. We are very happy with this result. All the selected start-ups are entrepreneurs with strong ideas. If we want to continue growing in Flanders, we must give these prospective companies every opportunity. Telenet wants to lend its enthusiastic support to this and will also make available a number of mentors to coach and help the start-ups. “

10 Winnende start-ups

TelenetIdealabs maakte een eerste schifting in de 450 teams door 25 start-ups te kiezen via een  pitching ronde. Na een tweede reeks pitches bleven nog 15 finalisten over. Daaruit werden tenslotte de 10 winnende start-ups gekozen. Deze zijn: 

  • Geckomatics: willen up-to-date Google Maps beelden maken.
  • ScriptBook: voorspelt succesratio van films aan de hand van  algoritme, big data en datamining. 
  • Apprentus: online platform dat privéleraars koppelt aan studenten op zoek naar bijles.
  • Campr: Airbnb voor mensen die graag kamperen.
  • Intuo: ‘preventieve costumer support’ voor de B2B-markt.
  • On Air: videobeelden van smartphones als livestream.
  • Pith.li: wil het makkelijker maken om relevante info te vinden op het internet
  • Dot: interessante Twitter-variant. 
  • Hoplr: ‘lokaal’ sociaal netwerk waarmee je in contact kan komen met je buren en lokale handelaars. 
  • Salesflare: een dienst om op een slimmere aan sales te kunnen doen. 

De 10 start-ups zullen naast 25.000 euro startkapitaal ook 4 maanden intensieve coaching krijgen in het hartje van Antwerpen. Daarvoor heeft Telenet Idealabs zo’n 80 mentors aangetrokken. Deze zijn afkomstig van Telenet zelf maar ook van Deloitte, Laga, Ticka, Craftzing en Acerta.