Een Zwitserse investeringsholding pompt 2 miljoen euro in de Antwerpse start-up PlayPass, een expert in slimme RFID-festivalbandjes. De bandjes laten festivalbezoekers toe om te betalen, mee te doen aan acties en bieden hen toegang tot de festivalterreinen. De technologie van PlayPass werd al gebruikt op Rock Werchter & Graspop.
RFID-technologie
PlayPass bestaat sinds 2012 en werd opgericht door CEO David De Wever en CTO Dale Hofkens. Met de technologie van PlayPass kunnen event bezoekers rewards verzamelen, mee doen met wedstrijden en betalen. Dat door simpelweg hun festivalbandje te swipen.
Nadien kan het bandje ook ingezet worden voor toegang op andere plaatsen zoals in een gratis museumbezoek of andere locaties. In bovenstaand filmpje kan je zien hoe de technologie precies werkt.
Zwitserse Investeerders
De investeringsgroep, Sandpiper Digital Payments, heeft nu een minderheidsbelang genomen in PlayPass en kan tot 2 miljoen euro investeren in het bedrijf, afhankelijk van de behaalde doelstellingen. De investeringen zouden gebeuren gespreid over twee jaar.
PlayPass wil het kapitaal gebruiken om haar groei te versterken én de Amerikaanse markt te betreden. Meer info: playpass.be