Een succesvolle business bouwen vraagt meer dan een goed idee en een stevige businessplanning. Het draait om passie, goesting en de liefde voor het ondernemerschap. Vanuit die visie en ervaring schreef Filip Smet zijn boek dat hij de titel ‘Business bouwen’ gaf.
Waarover gaat het boek?
Het boek bevat ‘tien geboden om met liefde te ondernemen’. Inzichten over wat het écht betekent om een bedrijf uit te bouwen. Een business kun je bouwen. Een idee alleen is waardeloos. Alles draait om de implementatie en het kapitaal, de tijd en de energie die je erin stopt. Er bestaan miljoenen goede ideeën, maar jammer genoeg groeien veel van die ideeën nooit verder uit dan een powerpoint presentatie.
Business bouwen gaat dus niet alleen over businessmodellen, maar vooral over de goesting en de liefde voor het ondernemen. Daarnaast gaat Filip Smet in gesprek met een twintigtal collega-ondernemers die elk hun visie geven op de tips en de stellingen die de auteur deelt."
Wie is de auteur Filip Smet?
Filip Smet is bekend als ondernemer om zijn impact in de technologie- en start-upsector. Als oprichter en CEO van AMOTEK staat hij aan het roer van een bedrijf dat groei mogelijk maakt door technologische innovaties te creëren en te ondersteunen in diverse sectoren.
Zijn aanpak bleef niet onopgemerkt: Hij is onlangs bekroond geweest met de Jong Voka-award Jonge Ondernemer tijdens de Nacht van de jonge ondernemer. Met Business bouwen zet hij die missie voort en reikt hij concrete handvatten aan om een nieuwe generatie ondernemers te helpen groeien. Als rasondernemer in technologie en mentor van startende ondernemers weet hij als geen ander hoe je een bedrijf van nul opbouwt.
Wat maakt het boek interessant om te lezen?
Het boek verweeft Filip's persoonlijke ervaringen, lessen en inzichten met interviews van meer dan twintig experts uit verschillende sectoren. Filip kijkt verder dan de gebruikelijke nadruk op businessmodellen en financiële strategieën.
