Mastering the pitch bevat een complete toolkit, stevig onderbouwd met academisch onderzoek en verrijkt met inzichten van topinvesteerders, serieondernemers en innovatie-experts. Hier komen jaren aan kennis en praktijkervaring samen, zodat je niet alleen strategieën hebt om je idee krachtig over te brengen, maar ook om je publiek te boeien én de middelen te verkrijgen die je nodig hebt om echt impact te maken.

Waarover gaat het boek?

Het boek biedt een praktische gids aan die verder gaat dan de klassieke anekdotes en persoonlijke verhalen. Waar veel boeken over pitchen enkel leunen op ervaring, slaat Robin een brug tussen praktijk en wetenschappelijk bewijs.

Op basis van grondig onderzoek heeft Robin De Cock het 4P-model voor pitchen ontwikkeld, een krachtig kader dat ondernemers en innovators helpt hun boodschap scherper en overtuigender te brengen. Dit model draait om vier cruciale pijlers: Pitchingprofiel, Plan, Proof en Performance.

Wie is de auteur Robin De Cock?

Robin De Cock is universitair hoofddocent ‘Innovatie en Ondernemerschap’ aan de Antwerp Management School en gastprofessor aan ETH Zürich. Eerder werkte hij bij de Innovatie- en Ondernemerschapsgroep van Imperial College Business School in Londen.
Robin is alsook mede-oprichter van het ‘Antwerp Centre for Entrepreneurship Research’ en richt zijn onderzoek op hoe tech-ondernemers belangrijke strategische beslissingen nemen. Hij is de academisch directeur van de ‘Master Sustainable Innovation and Entrepreneurship’ aan AMS, die een community van meer dan 500 innovators heeft, die samen meer dan 120 start-ups en 75 bedrijfsinnovatieprojecten hebben voortgebracht.
Verder is hij ook lid van de valorisatiecommissie van het Vlaams technologie- en onderzoeksinstituut (VITO) en adviseert regelmatig start-ups en scale-ups. Hij is actief in executive education, waar hij betrokken is geweest bij het ontwerp en de uitvoering van programma’s voor een breed scala aan nationale en internationale klanten.

Wat maakt het boek zo interessant?

​Het boek is een waardevolle gids voor iedereen die zijn ideeën overtuigend wil presenteren en biedt hun niet alleen theoretische inzichten, maar ook concrete strategieën om hun publiek te boeien en de benodigde middelen te verkrijgen voor daadwerkelijke impact.

Hierin ontdek je hoe je het 4P-model toepast en leer je strategieën, onderbouwd door wetenschap, om je publiek te boeien, de waarde van je idee helder over te brengen en een blijvende indruk te maken. Of je nu investeerders, collega’s of juryleden wilt overtuigen, met deze tools vergroot je de kans dat jouw idee werkelijkheid wordt.