Leer uit andermans fouten en voorkom dat je dezelfde fouten maakt. Dit is de insteek van het boek Tussen Slagen & Falen van Floris Benoit. Fouten maken hoort bij het ondernemen en toch houden we ze liever voor onszelf. Het boek doorbreekt dit taboe, want falen is onderdeel van het professionele pad van elke ondernemer.

Waarover gaat het boek?

In het boek ‘Tussen Slagen & Falen’ deelt Floris Benoit de grootste ondernemersfouten van acht succesvolle Belgische topondernemers. Aan de hand van hun eerlijke verhalen en concrete lessen toont hij hoe mislukkingen onmisbaar zijn voor groei. Dit boek geeft de lezer de tools om strategische fouten te herkennen, te vermijden en om te buigen naar succes.

De volgende ondernemers komen aan bod:

  1. Christian Van Thillo (Executive Chairman DPG Media)
  2. Hans Bourlon (CEO Studio 100)
  3. Bouchra Hashassi (Founder en CEO Washville)
  4. Nele Van Damme (Founder en CEO Upgrade Estate)
  5. Jonathan Vandenbroeck (Singer-songwriter Milow)
  6. Marie-Anne De Nil (CEO De Nil Vleeswaren)
  7. Dieter Veulemans (Founder en CEO CityCubes)
  8. Inge Geerdens (Founder CVWarehouse)

Bovendien schetst professor Peggy De Prins (auteur van The Dark Side) in het inleidende hoofdstuk waarom er zo vaak over fouten gezwegen wordt op de werkvloer.

Wie is de auteur Floris Benoit?

Floris Benoit is oprichter van marketingbureau Studio Copain, dat zich toelegt op marketing en campagnes die de omzet verhogen. Hij was eerder Head of Creative Partnerships bij Mediahuis België, jarenlang verbonden aan Hogeschool VIVES en zetelde in diverse jury’s, waaronder de Belgian Event Awards en de Bisou Awards. Met het boek ‘Tussen Slagen & Falen’ wil hij een lans breken voor het normaliseren van falen en het delen van leermomenten.

Wat maakt het boek interessant om te lezen?

Falen is voor elke ondernemer onvermijdelijk. Met dit boek wilt Floris laten zien dat het niet iets is om je voor te schamen, maar juist een bron van inspiratie en groei. Door openlijk over fouten te praten, kan iedereen als ondernemerscollectief veel sneller vooruit. Van een geflopte internationale lancering tot een faillissement – de verhalen in het boek tonen hoe je juist dankzij mislukkingen kunt groeien als ondernemer, freelancer, manager of student