Buscemi heeft zijn krachten gebundeld met de Antwerpse web3 studio 49/META om de Buscemi Beats NFT collectie te ontwikkelen. Met dit innovatieve muziekproject wil de Belgische muziekproducent en DJ nieuwe manieren verkennen om fans dichter bij zijn muziek te brengen.
“Ik hou ervan om pionier te zijn. Zo was ik één van de eerste muzikanten in België om mijn volledige muziekcollectie aan te bieden op Spotify”, aldus Buscemi. “Ik geloof dan ook dat NTF’s opnieuw mogelijkheden biedt voor muzikanten zoals mezelf om op een hele nieuwe manier je muziek aan te bieden aan je publiek. Daarom ben ik zo enthousiast om Buscemi Beats te lanceren.” Die lancering vond plaats op 3 november tijdens NFT.London, het grootste NFT evenement in Europa.
De grote vernieuwing in het aanbieden van NFT’s is dat het ook de mogelijkheid geeft om de fans mee te laten delen in het succes van de artiest. Dankzij de transparantie van de onderliggende blockchain technologie kunnen namelijk royalties gedeeld worden met iedereen die de muziek koopt.
“Web3 draait om communities, co-ownership, en co-creatie. Met het Buscemi Beats-project willen we de grenzen tussen fans en muzikanten doorbreken en een nieuw paradigma in de NFT-muziekruimte lanceren”, aldus Nick Decrock, medeoprichter van 49/META.
Muzikant 3LAU wist vorig jaar alle records te breken met zijn NFT album Ultraviolet dat 11,7 miljoen dollar opbracht en CryptoPunk rapper Spottie WiFi verdiende met zijn nummer “I’m Spottie” in luttele seconden 192.000 dollar. Dat music NFT’s hot zijn, bewijst het feit dt ook de grotere labels interesse tonen. Zo kondigde recent Warner Music Group nog een partnership aan met OpenSea, de grootste marktplaats voor NTF’s.