Wereldwijde e-commerce provider Shopify heeft een belangrijke stap gezet in de toekomst van online ondernemen door de lancering van een reeks updates. De manier waarop zaken zullen worden gedaan in Web3 worden nu beschikbaar voor een breder publiek.
Shopify, dat al jaren een relatief eenvoudige manier biedt voor ondernemers en merken om hun eigen online store te openen, biedt nu een set tools voor gebruikers die geïnteresseerd zijn in het creëren van nieuwe sites die omgaan met o.a. sociale netwerk-georiënteerde merchandising, DeFi, NFT marktplaatsen, cryptocurrency, business-to-business marketing en verkoop en vele andere categorieën. In totaal voegt Shopify meer dan 100 nieuwe functies toe aan zijn basisaanbod.
"Bij Shopify geloven we in het oneindige spel," zei Tobi Lütke, oprichter en CEO van Shopify. "Dat betekent dat we voortdurend de grenzen verleggen van wat er mogelijk is voor ondernemers. We werken aan het oplossen van de complexe uitdagingen waar webwinkeliers vandaag de dag mee te maken hebben, terwijl we geheel nieuwe manieren bedenken waarop ze hun bedrijf kunnen laten groeien.”
Enkele van de belangrijkste updates zijn als volgt:
Tokengated commerce: Dit zal Shopify's kijk zijn op het bouwen van een eigen basis voor NFT verkoop- en marketinginteractie. Shopify Tokengated commerce zal gebruik maken van NFTs die ondernemers zelf kunnen introduceren. Het bedrijf zegt dat Tokengated "een manier zal zijn om echte fans en VIP's te belonen, door NFT-houders exclusieve toegang te geven tot producten, extra’s en ervaringen."
Tokengated zal crypto wallets koppelen aan winkels op Shopify. Handelaars zullen in staat zijn om Shopify Tokengated commerce ervaringen online, mobiel en in de fysieke retail te activeren.
B2B: B2B op Shopify zal een mogelijkheid worden voor retailers die enkel willen verkopen aan bedrijven. B2B op Shopify is niet alleen voor bedrijven die in de groothandel werken; het is voor iedereen die aan het B2B universum wil verkopen. Zakelijke klanten kopen meestal in specifieke patronen op basis van kwartaalbudgetten en vereisen meestal verschillende soorten betaalmethoden en belastingvereisten.
Het nieuwe platform zal het voor wereldwijde retailers makkelijker maken om deze zaken te automatiseren en mogelijke B2B-inkomsten te laten groeien.
Shopify en Google: Shopify en Google werkten al samen om producten op Shopify-aangedreven sites beter vindbaar te maken in Google-zoekopdrachten. Dit krijgt nu een locatie-specifieke invalshoek. Wanneer klanten op zoek zijn naar een specifiek product dat verbonden is aan een Shopify-ondersteunde retailer, zullen shoppers in staat zijn om producten lokaal op te halen in een fysieke winkel.
Het nieuwe aanbod is ontworpen om ondernemers van elke omvang te helpen bij het navigeren door de nieuwe online uitdagingen. Deze updates openen de deur naar nieuwe omzetkansen en het opbouwen van klantenloyaliteit voor de lange termijn.