Een nieuwe vacature van Amerika's grootste ticketingbedrijf, Ticketmaster, onthult de interesse in het verkennen van nieuwe inkomstenbronnen met behulp van niet-fungibele tokens (NFTs).
De vacature van Ticketmaster voor een product manager NFT ticketing vereist de ontwikkeling van nieuwe producten en functies die voldoen aan de toekomstige behoeften van de NFT business. Met de nieuwe functie wil Ticketmaster de productisering van NFTs ondersteunen en de onlangs gelanceerde NFT-marktplaats een boost geven.
In de afgelopen twee jaar hebben artiesten, muzikanten en de sportindustrie geholpen om het NFT ecosysteem in de schijnwerpers te zetten toen de technologie diende als een krachtige fan engagement tool. Het grote publiek stapte mee op de hype-trein op zoek naar winst via het doorverkopen van NFTs als verzamelobjecten.
Cryptobeurs Binance stapte onlangs ook in de NFT-ticketing business in samenwerking met voetbalclub Lazio voor het seizoen 2022-2023. Binance verwacht dat NFT-tickets nepkaartjes en scalpingproblemen zouden kunnen oplossen. Naast het bieden van toegang tot evenementen, is Binance van plan om de NFT tickets te gebruiken voor verschillende doeleinden, waaronder het gebruik van winkel- en wedstrijdkortingen en gepersonaliseerde ervaringen.
Nu de NFT-hype halverwege 2022 zal afnemen, gaan ondernemers en bedrijven op zoek naar nieuwe gebruiksmogelijkheden voor NFTs. Een studie uitgevoerd door Big 4 accountantskantoor Deloitte in mei van dit jaar benadrukte het onaangeboorde potentieel van het NFTs en het crypto-ecosysteem om nieuwe inkomstenbronnen te openen in verschillende industrieën.