Klanten benaderen via een gepersonaliseerde aanpak: iedereen heeft er de mond van vol, maar slecht weinig merken slagen erin. Het is dan ook een waar huzarenstukje om dat tot een goed einde te brengen. Sommige merken werken met segmenten en uitgekiende klantenprofielen, anderen zetten dan weer data in om te voorspellen wie wat wanneer zal kopen. Maar de meeste bedrijven hebben geen idee hoe eraan te beginnen. De weg naar gepersonaliseerde klantenervaringen kent dan ook heel wat lastige hordes, en één daarvan is technologie die nog niet volledig aangepast is aan de marketingnoden van vandaag. Via dit gratis e-book kom je meer te weten.
Uit een recente studie van Loyalty360, gaf bijna drie op de vier respondenten aan dat het ontbreken van benchmarks hen tegenhield om effectieve personalisatiestrategieën te implementeren. Daarnaast vond meer dan de helft de huidige metrics niet nauwkeurig en accuraat genoeg. Door het ontbreken van de juiste technologie, krijgen klanten aanbiedingen die allesbehalve toegespitst zijn op hun wensen en noden. In het slechte geval zullen klanten daardoor merken links laten liggen. Iets wat je als marketeer absoluut wil vermijden - maar hoe?
In dit gratis e-book kom je onder andere te weten:
- welke opportuniteiten er schuilen in gepersonaliseerde marketing
- wat de best practices zijn
- welke rol data speelt om een gepersonaliseerde aanpak tot een succes te maken
- de technologische kant van gepersonaliseerde marketing