Waarom kiest het ene bedrijf voor digitaal platform X, terwijl het andere Y eerder voor Y kiest? De redenen zijn uiteenlopend, maar één ding is zeker: Digital Experience Platforms (DXP) zitten in de lift. Dat blijkt ook uit de manier waarop software bedrijven zoals SAP hierop inspelen. Forrester, een onafhankelijke onderzoeksinstelling die advies geeft over de effecten van bestaande en potentiële technologie, bracht in kaart welke Digital Experience Platformen het meest performant zijn en hoe digital experience leaders ermee gebaat zijn. Het rapport kan je gratis downloaden.
Digital Experience Platformen in een notendop
Digital Experience Platforms (DXP) zijn bij grote bedrijven enorm populair. Logisch ook want ze beantwoorden aan de noden van bedrijven die onderhevig zijn aan digitale transformatie, waardoor zij een betere klantervaring kunnen aanbieden. De platformen bieden een framework voor bedrijven om hun dagelijkse processen te digitaliseren, consistente klantcommunicatie te verlenen en heldere klantdata te verwerven.
Drie toppers
Volgens een lijst van 33 criteria heeft onderzoeksorganisatie Forrester de TOP 10 in kaart gebracht. Wat blijkt? SAP, Salesforce, Adobe en Oracle zijn de koplopers. Ze maken onder andere het verschil dankzij klantinzichten, API’s en de verschillende integratie mogelijkheden. Handig: het rapport maakt duidelijk welke de sterkten en zwakten zijn van elk platform.
Wil je een gedetailleerd overzicht van de beste Digital Experience Platformen en ontdekken hoe ze de digitale transformatie van jouw bedrijf ondersteunen? Download hier gratis het volledige rapport.