What’s next in mobile marketing
Van oktober tot en met december 2019 kan je via deze dossierpagina alles volgen over de toekomst van mobile marketing. Hoe zien experts de toekomst van mobile marketing binnen de thema’s: advertising, tools & tech, data en strategie.
Mobile marketing is de toekomst, niemand die daar nog aan twijfelt. Het aantal mensen dat voornamelijk op mobiel surft en streamt, blijft spectaculair toenemen. Maar dat is niet de enige reden, zegt Dennis Peeters van The House of Marketing: “Bepaalde technologieën worden steeds toegankelijker. Volgens ons gaan ze dan ook een grote invloed hebben op de mobiele marketing van morgen.”
Mobile marketing is de toekomst, niemand die daar nog aan twijfelt. Het aantal mensen dat voornamelijk op mobiel surft en streamt, blijft spectaculair toenemen. Maar dat is niet de enige reden, zegt Dennis Peeters van The House of Marketing: “Bepaalde technologieën worden steeds toegankelijker. Volgens ons gaan ze dan ook een grote invloed hebben op de mobiele marketing van morgen.”
Vorig jaar deed één op de drie Belgen minstens één aankoop via zijn of haar smartphone. Een opmerkelijk, maar tegelijk niet zo’n verrassend cijfer. Dat bewijst dat de smartphone een steeds belangrijkere rol speelt in het aankoopproces van consumenten. M-commerce is echter geen trend, maar een extra opportuniteit voor merken om hun klanten te bereiken.
In 2018 waren er volgens Statista 3,7 miljard mensen die via een mobiel toestel toegang hadden tot het internet. Dat is meer dan de helft van de wereldbevolking. Steeds meer mensen geven de voorkeur aan smartphones boven een pc als hun belangrijkste middel voor internetconnectiviteit. Een evolutie waaraan ook marketeers zich willens nillens moeten aanpassen.
Gepersonaliseerde marketing gaat soms erg ver. Algoritmes zijn zo sterk geworden in onze voorkeuren ‘raden’ dat we soms zelf het gevoel hebben dat we worden afgeluisterd. Dat is natuurlijk overdreven, maar het maakt één ding wel erg duidelijk: marketing mag nooit té persoonlijk worden.